woensdag 19 september 2007

Eric Van Rompuy eerbiedigt radiostilte broer Herman

De anders niet zo zwijgzame Eric Van Rompuy gunt zijn broer-verkenner Eric wat ademruimte door zich stil te houden op zijn online dagboek en geen interviews meer toe te kennen:

"Sinds Herman aangeduid is als koninklijk verkenner, houd ik mij aan de discretie die zijn opdracht kenmerkt. Als ik als broer politieke verklaringen afleg zal dit onmiddellijk politiek worden geduid. Nooit kreeg ik zoveel aanvragen voor interviews maar de bedoeling hiervan is meestal om de discretie van Herman te doorbreken met verklaringen van zijn eigen broer. Dit Dagboek zal dan ook de Radiostilte respecteren."
Maar het is slechts uitstel want zodra Herman verkenner af is, steekt Eric opnieuw van wal:
"Be Free laat ik alleen zwijgen voor mijn broer. Laat dit duidelijk zijn! Als Herman stopt als verkenner zal dit Dagboek hernemen. Hopelijk met goed nieuws over BHV en een New Deal voor BelgiĆ«.Zoniet Be Free… "

Geen opmerkingen: