dinsdag 7 augustus 2007

Wat leest Gerolf Annemans deze zomer?

Bij deze het boekenrekje van Gerolf Annemans (Vlaams Belang) voor deze vakantie:

  • The six wives of Henry VIII door Antonia Fraser: "Niet omwille van de vele savoureuze aspecten van het huwelijkse leven van deze monarch, maar wel omdat Fraser al vertellende het hele tijdsgewricht tot in de diepte meegeeft."
  • Maigret à New York door Simenon
  • Maigret se trompe door Simenon
  • L'affaire Saint-Fiacre door Simenon
  • Maigret chez le ministre door Simenon
  • Un crime en Hollande door Simenon
  • Maigret en de familie Peeters door Simenon
  • Onder professoren van Willem Frederik Hermans
  • Cezanne, Biographie van Bernard Fauconnier
  • De Kleine Vriend van Donna Tartt: "Volgens mij fel overroepen en bijlange niet zo meeslepend als De Verborgen Geschiedenis. Althans na bijna 100 bladzijden destijds gestrand. Een tweede poging deze zomer."
  • Die Vervloekte Oorlog, het Dagboek 1914-1918 van Joris Van Severen door Daniël Vanacker
  • Het verzamelde literaire werk van Max Havelaar
  • De Buddenbrooks Thomas Mann
  • Het Derde Huwelijk van Tom Lanoye: "Tweede poging. Want ik was al eens stilgevallen. Maar aan Lanoye kan ik wel wat vergeven sinds hij in Niemandsland, gedichten uit de Groote Oorlog vele jaren geleden volgens mij een ferme scheut talent toonde. Hij is natuurlijk veel te veel politieker zodat ik in een dubbel gevoel ten opzichte van deze auteur terecht gekomen ben, maar hij krijgt het voordeel van de twijfel. Ik ben benieuwd."
  • Sire, geef me honderd dagen van Hugo De Ridder

Geen opmerkingen: