zondag 19 augustus 2007

Op vakantie met Morel (1)

Marie-Rose Morel mocht in een Frans benzinestation kennis maken met de "verfijning" van de islam-cultuur, hieronder het relaas:

"Tijdens zo'n wisselweekend is het altijd waanzinnig druk ik de grote benzinestations langs de autostrade. Tanken, eten, toiletbezoek, ... veel volk op weinig plaats. En dan moet iedereen natuurlijk wat water bij de wijn doen.
Al geruime tijd stonden we met tientallen vrouwen aan te schuiven aan de toiletten. Kinderen op één been springend en moeders hopend dat het niet "net te laat" zou zijn. Achter ons horen we plots veel lawaai, voelen we geduw en getrek. Een tiental "meer dan zwaarlijvige" moslim-vrouwen wringt zich ongegeneerd door de menigte. Blijkbaar was er een bus gearriveerd, terug van nog zuidelijker oorden.

Zonder boe of bah duwen de vrouwen iedereen opzij, trekken hun kinderen mee de toiletten binnen. Iedereen is te verbouwereerd om te reageren. Tussen de wachtende (Italiaanse, Japanse, Nederlandse, Duitse, Spaanse, ... vrouwen) worden wel veelbetekenende blikken uitgewisseld.

Na het toiletbezoek monopoliseren de moslimdames de tien aanwezige lavabo's en beginnen ze zich ongegeneerd te wassen. Ik begrijp dat het warm zal zijn in een bus, maar of dat dan een excuus is om je schoenen uit te schieten en gewoon voeten - en al de rest- te beginnen wassen betwijfel ik.
Resultaat ... ganse toiletruimte omgebouwd tot een kliedernatte smeerboel. Spoelbakken te smerig om nog je handen in te wassen en de vloer kletsnat en spekglad. Luid kakelend vertrekken de moslimdames, zonder zich iets aan te trekken van de puinhoop die ze achterlaten ...

Toen ik terug in de auto uit onze picknickmand een doosje 'Rillettes de Mans' (varkensvlees in eigen vet gekookt ! Een franse delicatesse) nam, viel mijn oog op hun slogan.

"Nous n'avons pas les mêmes valeurs ..." Ik had het niet beter kunnen zeggen ..."

Geen opmerkingen: