zondag 15 juli 2007

De Crem het hof gemaakt door Gerolf Annemans

Pieter De Crem (CD&V) is de lieveling van de Vlaams Belang fractie in de Kamer sinds hij in de vergadering van Fractievoorzitters ermee dreigde de PS in de minderheid te zullen stemmen over hun eigen ondervoorzitter indien ze geen Vlaams Belanger toelieten tot het Bureau van de Kamer. Zelfs Gerolf Annemans (Vlaams Belang) weet amper zijn verafgoding te verbergen:

"Hoe dan ook, voor deze prelude collega De Crem: I owe you one. U hebt mij positief Vlaams verrast, overigens ook om nog een andere, meer persoonlijke reden. Toen in 1999 Dewael en Verhofstadt - met wie ik bijna 10 jaar samen soms in zeer intense samenwerking oppositie had gevoerd - minister werden, spraken zij van de ene op de andere dag niet meer tegen mij. Zij liepen me in de gangen voorbij alsof de plaats die ik innam gewoon lucht was.

Dat hebben zij vele jaren intens, en met veel vurige haat bijna, volgehouden. Met u en uw CD&V-collega’s lijkt dat anders te zullen gaan zijn. Dat is - tot nader order – menselijk, maar vooral democratisch gesproken een kwalitatieve verbetering en ook een blijk wellicht van veel meer klasse. Ik meen dat dat ook wel eens (publiek) mag gezegd worden."
Het cordon sanitaire voorbij? Annemans droomt er duidelijk al van.

Geen opmerkingen: